ב. אפר 1st, 2024
    מצברים לרכבים

    מאור מצברים עד הביתהמצבר הוא אחד הכוחות החזקים ביותר הפועלים ברכב. על פיו ייקבע אם תצליחו להתניע את הרכב ואם לא, ואם תוכלו להדליק את המזגן או שפשוט תצטרכו להסתפק בחלונות פתוחים במשך כל הנסיעה. המצבר מספק את החשמל לרכב, והסוללה שלו נטענת מעצמה במהלך הנסיעה. כל מצבר מותאם למדינה שבה ישתמשו ברכב, ועליו להיות עמיד בפני פגעי מזג האוויר ומותאם לדרכים ישרות או הרריות. משום כך, כאשר אתם רוכשים מצבר יד שנייה יש צורך לבדוק שהוא אכן יכול לעמוד בפני פגעים.

    כמה עולה מצבר לרכב?

    כיום ניתן לרכוש מצבר לרכב בסיסי החל מ 300 שח ואפילו כאלו זולים יותר ( משומשים ) בין 150-200 שח, אך מומלץ לרב לרכוש מצבר חדש מחברה\ מותג חזק. מצבר חדש לרב מחזיק עד 3 שנים ובנוסף תוכלו לבחור את טווח האחריות על המצבר בהתאם למחיר שתשלמו.

    קראו עוד על מצברים מהמפעל עד הבית >>>

    קרא על עלות מצבר לרכב – כמה עולה מצבר איכותי >>>

    מצברים לרכבים
    חשוב לקנות מצבר לרכב ממותג מוכר + אחריות למצבר

    מצבר לרכב ועמידתו – אז איך נמדוד זאת?


    גורמים לא מעטים עלולים לפגוע בעמידותו של המצבר ולהוביל לטיפול החשמלאי המתמחה בתחום החלפת מצברים לרכבים. אלה כמה גורמים המשפיעים על עמידות המצבר:

    • תנאי החום – החום אינו מועיל למצבו של אף מצבר לרכב. ארצנו החמה התברכה בקרני שמש חזקות אשר חודרות לכל פינה, בייחוד בחודשי הקיץ החמים – יולי ואוגוסט. זאת ועוד, אנחנו לא מקלים על המצבר כאשר אנו מדליקים את המזגן ברכב במהלך הקיץ, אלא רק מפעילים עליו עומס יתר. כשרוכשים מצבר חדש, חשוב לוודא שהוא מתאים לאקלים הישראלי החמים, וכי הוא מסוגל לפעול גם בתנאים אינטנסיביים שבהם יש צורך להפעיל מזגן בעוצמה חזקה. כמו כן, מומלץ לפנות לחשמלאי כדי לוודא שמפלס המים במצבר תקין.
    • מצבר עמיד בתנאי קור – גם בישראל ישנם אזורים הררים שבהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס. מעלה או שתיים מתחת לאפס מספיקות כדי לפגוע במצבר. לפיכך, חשוב לוודא כי המצבר יכול לתפקד היטב בתנאים שבהם מזג האוויר משתנה מדי תקופה.
    • עמידות בפני טלטלות – כל טלטלה חזקה עלולה לפגוע במצבר. כבישים שאינם סלולים היטב, כבישים הרריים או דרכים עקלקלות – כל אלה יכולים לפגוע בשלמותו של המצבר. משום כך, חשוב לוודא כי כל מצבר לרכב מעוגן היטב למקומו, ואינו יכול להינתק ולהיפגע. מסיבה זו מומלץ גם לבצע בדיקה תקופתית למצבר, לבחון את הקופסה שלו ולבדוק אם לא נוצרו בו סדקים, שקעים או שברים.
    • סוג המצבר ואיכותו – עמידותו של מצבר טוב נמדדת בין השאר באיכותו. אם החלטתם לרכוש מצבר חדש, חשוב לוודא כי מדובר במצבר איכותי שיש עליו אחריות, כך שתוכלו לפנות לטכנאי כשמתעוררת בעיה כלשהי. על פי רוב, המצברים הפשוטים יחסית המבוססים על מים וחומצה עובדים באופן תקין במשך 3 או 4 שנים. ישנם מצברי ג'ל חזקים העמידים בפני מזג האוויר הקשה ויכולים להחזיק מעמד בין 10 ל-15 שנה.

    פונים לחשמלאי מומחה בתחום מצבר לרכב ולאופנועים

    סביר להניח שרובנו לא מבינים גדולים במצברים לרכב. כדי לוודא שאתם בוחרים את המצבר הנכון ולהתאים אותו לסוג הרכב שלכם, חשוב לפנות לאיש מקצוע המתמחה בפעולות כמו החלפת מצברים לרכבים. אדם זה הוא חשמלאי רכב מוסמך אשר עבר הכשרה מיוחדת בתחום הרכב, וכעת הוא מוכן לעזור לכם בכל אשר תבקשו. תוכלו לחפש חשמלאים מקצועיים ברשת האינטרנט או לשאול חברים לגבי חשמלאי רכב מומלץ.

    במידה והמצבר שלכם לא תקין וגם המנוע ניתן לקרוא מידע נוסף לגבי העברת רכב לפירוק בפוסט הקודם שלנו.

    אתרים מומלצים וקריאה נוספת בתחום המצברים:

    מאור מצברים עד הבית

    1. כיצד נזהה מצבר חדש
    2. שוב נתקע הרכב? טיפים לרכישת מצבר חדש
    3. המדריך השלם לקניית מצבר לרכב
    4. להתחדש עם מצבר לרכב
    5. איך נשמור על מצבר הרכב